5 steg till fler medlemmar

5 steg till fler medlemmarDen allra bästa personen att värva en ny medlem är du som själv tagit det där avgörande steget att bli medlem i Socialdemokraterna. Det är när du berättar varför du blev medlem, som dörren öppnas för någon annans engagemang.

Och egentligen är det inte så svårt.

Den enskilt viktigaste åtgärden för att vi ska bli ett växande parti är att vi som är medlemmar frågar andra om de vill komma med. När personer, som i undersökningar uppger att de kan tänka sig att gå med, får frågan varför de inte blivit medlemmar så är det vanligaste svaret att de aldrig fått frågan. Så om vi bara börjar ställa frågan så skulle vi bli fler medlemmar.

Varför ska vi bli fler medlemmar i Socialdemokraterna? Det enkla svaret är: För att det gör oss starkare när vi ska förändra Sverige och världen.

Detta är ett studiematerial som ska hjälpa dig och din arbetarekommun eller förening att sätta värvningen i centrum. I fem steg får ni struktur, verktyg, tips och idéer. Materialet är tänkt för en mindre arbetarekommun eller en socialdemokratisk förening.