Nyhetsbrev

Tomas EnerothJag heter Tomas Eneroth och är studieansvarig i partistyrelsen. Det känns både roligt och viktigt att få presentera Socialdemokraternas nya mötesplats om studier - vi kallar den studieportalen.

Tillsammans med ABF gör vi en studiesatsning. Genom att revidera och skriva nya studiematerial hoppas vi att fler medlemmar blir nyfikna och vill delta i vår viktiga studieverksamhet. Och genom att allt material nu blir lättåtkomligt hoppas jag att förutsättningarna att delta blir enklare.

Här på studieportalen hittar du aktuella studiematerial, erbjudanden om centrala utbildningar och tips på andras studiematerial samt aktuella rapporter. Vår ambition är att du i framtiden också ska kunna anmäla dig till planerade kurser eller studiecirklar via studieportalen. Studiecirklar som till exempel arbetarekommunen, partidistriktet eller din lokala ABF-avdelning inbjuder till.

Jag hoppas att studieportalen blir det naturliga forumet för partiets studieverksamhet. Att det blir enkelt för den som är studieansvarig i föreningen, arbetarekommunen eller partidistriktet att ta del av det centrala utbudet. Och jag hoppas att även medlemmar och andra studieintresserade deltagare och arrangörer ska uppleva studieportalen användarvänlig.

Vill du prenumerara på studienytt? Klicka på länken nedan och lämna e-postadress och namn.  Studienytt

Välkommen till studieportalen!

Tomas Eneroth